Thursday, July 30, 2015

Part-time job

romadhon tiba romadhon tiba romadhon tiba marhaban ya ramadhan~ *background music* i really really really really really really like this song ahaks :D

ok habis je spm alhamdulillah aku ter-dapat kerja. haaaaa nampak tak "ter" tu maksudnya bukan aku yang cari kerja tapi kerja datang cari aku hihi alhamdulillah rezeki kan. kalau kau pernah baca post aku yang sebelum-sebelum ni, aku ada cakap after spm nak lenggang-lenggang goyang kaki kat rumah sebab aku memang malas betol nak cari keje. em dia macam bukan malas senanye, tapi lebih kepada malu. aku malu nak tanya 'hai ada keje kosong tak?' 'ada nak pakai orang tak?' atau ape-ape lah yang nak dekat sama tu haha. entahlah memang diri aku yang pemalu sangat nak bertanya! orang cakap malu bertanya sesat jalan. haaaaa betul lah tu memang sesuai sangat dengan diri aku ni sebab memang selalu sangat aku sesat jalan hm -_-" 

sepupu aku keje kat tadika and one day mummy(the boss) bagitau sepupu aku ada lagi tak yang nak keje kat tadika tu sebab dia nak pakai orang. So, sepupu aku bagitau la aku, kena interview dulu. memula ofkos aku taknak! cehh sombong tak aku tolak rezeki mwehehe. tapi umi ngan ayah aku pujuk jugak suruh keje situ. umi aku siap bawak pegi kedai kain ok semata-mata nak suruh aku keje situ -_- masuk je kedai kain, umi terus "haa pilihlah nak kain mana" hahahahahahaha mestila best! nampak tak betapa gigihnya umi aku mengharapkan aku pergi interview tu. disebabkan usaha keras umi, jadi aku lembutkan lah hati. aku pergi jugak interview tu hmm

Ok, hari interview.

masa hari nak gi interview tu sudah pastinya aku kecut perut. dari malam tu lagi hahahaha over sangat kan. well, aku memang sangat sangat sangat tak suka interview-interview ni. sebab aku akan ada perasaan takut gemuruh and aku sangat tak suka ada perasaan tu! adoi. ok bila jumpa mummy, rupanyaa interview senang je bukan lah susah sangat ponnn. mummy just tanya nama apa duduk mana ayah nama apa suka budak ke tak ha tu je. pastu dia cerita cemana nak ajar budak-budak. haaa senang kan. oh yaaa! glad masa aku interview tu ada 2 orang lagi yang datang interview macam aku which is salah seorang tu adalah najihah! my schoolmate hihihi and sorang lagi aku lupa siapa sebab aku tak kenal pon dia hehe. jadi bertambah kurangla rasa gugup aku hoho sebab mummy interview 3 orang sekaligus ha senang keje kan takyah buang masa hekhek. So keputusannya, mummy bagi masa 2 minggu untuk kitorang training start minggu depan. sama la sepupu aku tu. dia pon tengah training jugak tu.

dalam masa 2 minggu tu bukan main semangat lagi aku "bekerja" (tunjuk rajin la) hahahaha padahal memula taknak haaa hambek kau macam best pulak kerja ajar budak-budak. cita-cita aku pun memang nak jadi guru yang cemerlang dan terbilang! ahhgitcchewww.

lepas 2 minggu(habis training) mummy cakap aku boleh kerja kat situ and i was like yeayyyyyyyyyyy!!!! walaupon memula taknak kerja situ tapi lama-lama(padahal baru 2 minggu) mestila aku nak!!! dah selesa kan dengan budak-budak, kakak-kakak dan persekitaran kat situ kohkoh. Yeah finally aku dapat jadi TEACHER kat TADIKA tersebut alhamdulillah hehe.



what a happy ending. ouch


see you soon, bye! assalamualaikum :)

No comments: